Japan2012.reismee.nl

Kyoto

Vanmorgen ben ik weer vroeg op de trein gestapt naar Kyoto. Deze stad had ik vorig jaar al bezocht maar er bleef nog voldoende over om nog een keer te gaan. In Kyoto aangekomen, ben ik meteen doorgereisd naar Fushimi, de plek waar de honderd torii-poorten staan. Was erg mooi om te zien: eerst een rij van honderd grote poorten die uitkwam op een y-splitsing met daarachter twee rijen van wel duizenden poorten die door het gebergte erachter liepen. Ik weet niet wat daar de achterliggende gedachte van de keuze voor links of rechts is: ik had mijn rugzak bij me en heb de keuze maar niet gemaakt.

Terug in Kyoto ben ik naar het hostel gegaan. Een piepklein gebouwtje, gerund door een oude man. Het had een hele mooie binnentuin met bonzaïbomen. De man legde mij uitgebreid uit wat er in de wijk te doen was en vertelde dat hij wel eens in Nederland was geweest in Rotterdam en Kinderdijk.

'S Middags meteen weer de stad in, richting het oosten. Daar ligt het filosofenpaadje. Ik had dat vorig jaar al willen volgen maar dat was toen niet gelukt. Nu wel. Het was echt een heel mooi twee kilometer lang slingerend pad langs een beekje, heel rustig. Het pad liep langs prachtige tempels.

Na de 'filosofenwandeling' nog even naar Gion. Ben net als vorig jaar weer verdwaald, liep totaal de verkeerde kant op en had geen ondergaande zon meer om me te oriënteren. Uiteindelijk de Shjin dori toch kunnen vinden. Heb niet meer gewacht of ik nog Geisha's kon spotten.

Morgen weer richting Tokyo. Wil nog een aantal dingen doen: kijken of ik een Sumo-training kan bijwonen, als het lukt om vroeg op te staan: de Tsusjiki vismarkt bezoeken (om 5:00), een boottochtje over de Sumida-rivier maken en shoppen in Asakusa. We gaan het zien, misschien loopt het ook helemaal anders. Tot morgen!

Reacties

Reacties

Ellis

Hé Masja,

Wat een geweldig avontuur ben je aan t beleven! Londen is ook leuk.... maar eh, dit wil ik óók doen! Wie weet, over een jaar of 10, samen met mijn dochter.
Wow!

Geniet nog lekker. CU. Ellis

Erna

Geweldig om je verhalen te lezen! Wat doe je veel in een week! Veel plezier en geniet van alle indrukken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!