Japan2012.reismee.nl

Het eiland Miyamija en Hiroshima Peace Park

Vandaag was ik van plan om het eiland Miyajima en het Peace Park in het centrum van Hiroshima te bezoeken. Als ik de beroemde Tori (poort) goed wilde zien, moest ik er bij hoog water zijn. Om 7:00 liep ik dus al richting tram. Vervolgens was er de overtocht met een veerboot naar het eiland Miyajima. Daar kwam ik in gesprek met een 39-jarige Australische. Zij was bezig met een 14 maanden lange reis door Azië. Ze vroeg me of ik ook van plan was om Mount Misen te gaan beklimmen. Dat was ik niet echt van plan, want had nog meer te doen, maar ze verzekerde me dat je Hiroshima Peace Park in een paar uur kon doen.

We begonnen aan een twee uur durende klim van 2,5 km tot 535 hoogte. Bepaald geen eitje! Onderweg kreeg ik haar levensverhaal te horen. Boven was er een prachtig uitzicht over de baai van de Japanse zee. Had ik niet willen missen! Afdalen ging een stuk sneller. Beneden aangekomen liepen we langs allemaal stalletje met vage hapjes. We hebben besloten om alle rare bijzondere dingen te proeven: gegrilde oesters, inktvisballetjes en op kauwgom lijkende rijstekoekjes . Daarna gingen we ieder weer onze eigen weg

Het Hiroshima Peace Park was erg indrukwekkend. Raar idee om op een plek te staan die 65 jaar geleden totaal weggevaagd is door een atoombom. Er waren mooie monumenten (zie foto's) en in het Peace Museum waren veel foto's, filmpjes en tastbare herinneringen zoals kledingstukken van slachtoffers te zien.

Na een ordinaire Mac maaltijd terug naar het hostel gestrompeld. Heb echt geen benen meer over (knie hield het goed overigens!). Morgen vroeg op voor de reis naar het zuidelijkste eiland Kyusu. In de plaats Beppu ga ik de natuurlijke bronnen en geisers bezoeken en misschien nog naar een traditioneel badhuis. Tot morgen!

Reacties

Reacties

Pauline

Leuk om je belevenissen te lezen! Heel veel plezier!

Samantha

Hoe raar kan het lopen als je eigenlijk wat anders voor ogen had. Maar het siert je dat je openstond voor wat anders en nu heb je er een bijzondere belevenis aan over gehouden! Ik ga snel je foto's bekijken ;-) Geniet ze!

Manuela

In NY heb ik ervaren dat je makkelijk contact maakt met andere mensen als je alleen reist. Leuk is dat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!