Japan2012.reismee.nl

Amsterdam-Hiroshima in vogelvlucht

Ik ben weer in Japan!!

Gistermiddag met drie kwartier vertraging vertrokken vanaf Schiphol. Het halve vliegtuig zat vol met blatende 60-plussers die een 'énige' reis gingen maken naar Tatskin in Oedzbekistan. Benidorm is ook zóóó 2011. De Financial Times werden in ieder geval gretig over mijn hoofd uitgewisseld. In Moskou hebben we nog een half uur op de landingsbaan stilgestaan en daarna was het nog een half uur wachten op een trap. En toen opeens was al mijn relaxedheid verdwenen: ik zou gewoon te laat gaan komen voor mijn aansluiting naar Tokyo! En ik kan je zeggen, dan is de weg van Terminal F naar Terminal D zonder loopbanden heel erg lang. Tussen iedere gate bevonden zich minstens drie enorme 'klantenloze' parfumwinkels. Onder het 'Final call for passengers for Tokyo' ben ik maar gaan rennen.

Uiteindelijk vertrok het vliegtuig drie kwartier later, dus waarom al die ophef? De reis verliep verder goed. Ben nog steeds erg te spreken over Aeroflot. Tien uur stilzitten is wel erg lang maar gelukkig hadden ze mooie films en af en toe een hapje eten voor de afleiding.

Aangekomen in Tokyo ging alles ook helemaal gesmeerd. De vorige keer heeft alles zo'n indruk op mijn gemaakt, dat ik nog precies wist waar ik zijn moest voor mijn Japan Railpass. Geld pinnen was nog wel even spannend want dat had ik nooit gedaan in Japan.

Vanmiddag met de bullettrein van Tokyo naar Hiroshima. Een reis van zes uur. Die kon er dan ook nog wel bij. Heb mezelf getrakteerd op een bentobox met lekkere hapjes dus dat was helemaal ok! Zit nu in een hostel, na een douche met een bak noedels te schrijven aan dit blog.

Morgen vroeg op: dan ga ik naar het eiland Miyjima, met eigen ogen de tori (poort) ban de banner van dit blog aanschouwen. Om 8:30 is het hoog water en dan is het op zijn mooist. Morgenmiddag naar de herdenkingsmomumenten in het centrum van Hiroshima.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Samantha

Vele mooie plannen! Ben benieuwd naar je reisverslagen en eventuele foto's (?)
Ik hoop dat alles minstens zo mooi wordt als het vorige jaar! Ik doe het je niet na, een reis naar de andere kant van de wereld ;-)
Geniet van elk moment !!

Irene

Masja, wat ben je toch ondernemend! Hoewel ik me soms afvraag waar je alle energie vandaan haalt met een baan en vier kinderen, geef ik je groot gelijk dat je deze wensen laat uitkomen! Zulke dingen moet je niet uitstellen, ik snap dat heel goed. Zelf ben ik toe aan een sabbatical die ik waarschijnlijk binnenkort ga nemen. Ik wil dan graag een maand naar Parijs om de taal op te halen. En dan? Daar ga ik over nadenken tijdens mijn zes maanden time- out. Veel groeten, Irene
PS. Als je het goed vindt, wil,ik je dan een keertje op komen zoeken (als je tijd hebt tenminste....).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!