Japan2012.reismee.nl

Laatste dag in Japan

Nou dit was met recht 'de finale dag' te noemen! Ontzettend mooie dingen beleefd! Vanmorgen liep ik om 7:00 al naar de metro op weg naar de Sumo-training. Het meisje van het TIC had me een papiertje met het adres in Japanse tekens meegegeven en dat was maar goed ook: ik had die Beya nooit zelf kunnen vinden. Een aardige Japanner liep het laatste stukje met me mee. De training was heel indrukwekkend. Een stuk of tien Sumo's worstelden afwisselend met elkaar. Briesend en zwetend. Wat een geweld zeg! Er waren piepjonge en dunne maar ook oudere en dikke Sumo's. Als de dunne won van de dikke, kreeg de dikke een gigantische preek van de trainer. Mooi om mee te maken!

Daarna naar de Tsukiji vismarkt. De tonijnveiling kon ik dus niet zien, maar de veilinghal mocht je na 9:00 gewoon binnenlopen. Leuk om te zien hoe de tonijn van de veiling tot op je sushi-bordje terecht komt (zie foto's). Dat laatste heb ik dan ook maar meteen besteld bij de markt. Echt supervers!

Na Tsukiji heel even terug naar Asakusa voor een paar 'toch-maar-gewoon-wél-doen-aankopen'. Daarna naar de kade voor een hele toeristische Sumidacruise naar het eiland Odaiba. Beetje een afknapper. Een vreemd uitziende boot (leek wel een onderzeeër) waar men af en toe wat omriep, maar alleen in het Japans. Odaiba zelf was ook niet veel. Beetje troosteloos maar dat kon ook komen door de regen. Het uitzicht op de zakenwijk Shibuya was wel heel mooi. Terug met de Monorail, ook leuk om mee te maken.

Daarna nog even in de herhaling: het station van Tokyo, afgekeken van het centraal station in Amsterdam. Stond vorig jaar in de steigers, was nu klaar. Ginza chome crossing, gewoon omdat dat leuk is en de wijk Akihabara, om dezelfde reden.

Terug in het hotel heb ik het Japanse bad ontdekt: zeer relaxed. Nu nog even kijken naar de Japanse Goede Tijden Slechte Tijden. Ik zag trouwens net op het weerbericht dat er vandaag een tyfoon in de buurt van Japan is(?). Zal wel normaal zijn, het werd niet als alarmerend gebracht...

Morgen weer naar huis! Het was echt een prachtige week, ontzettend veel gezien! Ik kan het iedereen aanraden om eens naar Japan te gaan. Een super mooi en goed georganiseerd land met hele aardige mensen. Sayonara!

Reacties

Reacties

Belinda

He reiziger, geniet van je laatste dagje.
Vond het zeer leuk om alles mee te lezen en mooie foto's. Zo zie ik ook nog eens wat hahaha.
Goeie terugreis alvast!!!!

Manuela

Jee is de week alweer voorbij!Goede terugreis!

inge

Een beetje laat lees ik al je verhalen. ben weer helemaal bij en blij als ik zie dat je het weer heerlijk naar je zon gehad hebt! Super!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!