Japan2012.reismee.nl

Tokyo

Vanmorgen rustig aan gedaan. Heb zitten kletsen met twee Nederlandse dames die een reis van drie maanden door Azië aan het maken waren. Ze waren in Moskou gestart met de Trans-Siberië-Express. Ze hebben uitgebreid verteld en foto's laten zien op hun I-pad. Lijkt me gaaf om ook ooit eens te doen (maar niet alleen!).

Vanmorgen van Kyoto naar Tokyo gereisd. Bij het TIC (tourist information center) heb ik gevraagd naar de openingstijden van de vismarkt en de Sumotraining. Een heel aardig meisje heeft me perfect geholpen. Ze vertelde me dat je voor 5:00 bij de vismarkt moest zijn om de tonijnveiling bij te kunnen wonen. Dat ging ik niet redden met de metro. Ze heeft ook gebeld naar het Sumu-trainingscentrum of ze bezoekers toe zouden laten. Dat was het geval: morgenochtend dus! Daarna meteen door naar mijn hotel. Kamertje van 1,5 bij 2 (ze worden steeds kleiner) maar met alles erop en eraan. Vanmiddag naar Asakusa. Daar was ik vorig jaar ook geweest en was toen ook al helemaal blij geworden van alle winkeltjes. Vanmiddag maar even op herhaling. Heb flink mijn slag geslagen met souvenirs voor man en kids (en mijzelf;-))

Daarna ben ik nog naar de Tokyo Tree Tower (de televisiemast) gegaan. Inmiddels regende het pijpenstelen dus ik heb maar geen2000 Yen (20 euro) betaald om helemaal naar boven te gaan. Op de web-cam bij de ticketbalie zag je een grijs scherm en ik had geen zin om naar de wolken te gaan zitten turen. Wel gave winkel gezien van de Japanse televisie waar ze spullen verkochten van alle mogelijke televisiefiguren (die we over een poosje wel weer bij ons op Nickelodeon zullen zien.

Morgen een lange dag: eerst in alle vroegte naar de Sumo-training. Misschien daarvoor nog naar de vismarkt om te kijken. Daarna met een boot over de Sumidarivier naar Odaiba en daarna zie ik nog wel wat ik ga doen. Hangt ook af van het weer. Tot morgen!

Reacties

Reacties

Manuela

Heerlijk jouw vakantieverhalen. Ondanks dat ik met griep en herfstweer mijn vakantie thuis doorbreng, voel ik mij toch een beetje op vakantie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!